درباره نیلپر

  1. شروع فعاليت نيلپر با ورود رايانه به صورت گسترده و به تبع، تجهيزات آن از جمله صندلی ويژه رايانه در سال 1371 آغاز شد. بازار درحال گسترش رايانه، توانايی های فنی از جمله قالب سازی و شم اقتصادی، بنيانگذار نيلپر را بر آن داشت تا به سمت توليد اين نوع صندلی گام بردارد. فعاليت توليدی نيلپر با ساخت و مونتاژ قطعات صندلی در زيرزمين يك نمايشگاه با مساحت حدود 120 متر مربع، در خيابان فلسطين شکل گرفت. اين فرآيند، يعنی از زمانی كه صندلی نمونه خريداری شد تا آغاز توليد 2 سال (1371-1373) به طول انجاميد. در سال 1373 شركت نيلپر به صورت رسمی به ثبت رسيد.
  2. بعد از مدتی، به علت رونق فعاليت و نيز محدود بودن فضا، كارگاه به مكانی با مساحت 250 متر در سه ‌راه آذری منتقل شد. پس از حدود يك سال توليد در كارگاه آذری، زمينی به مساحت1200 متر در چهاردانگه خريداری شد و كار ادامه يافت. اقبال فراوان بازار به محصولات نيلپر و نياز به بالا بردن ظرفيت، نشان‌دهنده درك و پيش ‌بينی درست مديريت در سال 1371 از نياز آينده بازار بود. تا سال1380 فعاليت نيلپر بيشتر به صورت سنتی انجام می شد و مديريت مجموعه عمدتاً با خود سهامداران نيلپر بود. بالا بودن ظرفيت توليد و مسائل پيش آمده در آن زمان، اين امر را مبرهن ساخت که به منظور حفظ و ارتقای جايگاه نيلپر، نياز به مديريت علمی و مدرن در مجموعه ضروری است. با توجه به رويکرد هميشگی نيلپر که ارتقای سطح کيفی و کمی محصولات و نظام فعاليت های خود بود، جستجوهای فراوانی جهت يافتن مشاوری کارآمد انجام شد و سرانجام شرکت مديران 21 که سابقه ای برجسته در زمينه مديريت علمی داشتند، انتخاب و وارد کادر مديريتی مجموعه شدند.
  3. به منظور توسعه فعاليت ها و حرکت به سمت توليد صنعتی، سازماندهی جديدی در نيلپر صورت گرفت. اين سازماندهی، تحقق ديدگاه توسعه‌ای كه مد نظر مجموعه بود را امکان‌پذير می کرد. برای اين منظور، واحدهای جديدی از جمله طراحی و مهندسی صنايع، شكل گرفتند. در سال 1381 عمده تمركز شركت نيلپر روی اصلاح و توسعه‌ سيستم‌ها بود. از سال 1381 به بعد، به تدريج اين شركت، آموزش‌های وسيعی را در موضوعات مختلف، آغاز كرد. با پشت سر گذاشتن اين آموزش‌ها، از سال 1382، نيلپر به دانش مديريت استراتژيك احاطه يافت و واحدهای شركت، استراتژی های مشخص و مدونی را به کار بردند. به تدريج در آن سال، محل توليد با كمك و هم فكری مشاورين، تغيير يافت و كارخانه وسيع و مجهزی در شهرك بهارستان، تأسيس شد. به اين ترتيب، از يك مكان با مساحت حدودی2000 متر مربع، به كارخانه‌ای با وسعت 36000 متر مربع با حدود 5000  متر مربع سوله، نقل مكان انجام شد. در کليه امور مرتبط به اين انتقال، اعم از مكان‌يابی و تأسيس كارخانه، اصول علمی مورد تأكيد مشاوران در نظر گرفته شد.
  4. با وجود اين پيشرفت ها و افزايش در توليد و فروش، شرکت با معضلی جدی روبرو شد. وجود مشکلات کيفی و تحويل قطعات از طرف تامين کنندگان، عليرغم پيگيری ها، آموزش ها و ارائه تسهيلات متنوع، تامين کنندگان موفق به تحويل به موقع و با کيفيت قطعات مورد انتظار نيلپر نشدند. با توجه به تاکيدات فراوان از جانب مشاوران به شرکت و توصيه در زمينه تسلط بر زنجيره تامين کنندگان، با تلاش فراوان كارخانه بزرگ، مجهز و مدرن به مساحت 40000 مترمربع در شهرك صنعتی پرند، طراحی و ساخته شد و تمام امكانات مورد نياز، در آن پيش‌بينی گرديد. در سال 1387، کارخانه نيلپر از شهرک بهارستان کرج به شهرك صنعتی پرند منتقل شد.
  5. شرکت نيلپر هم‌ اکنون تنها شركت توليدكننده صندلی در ايران است كه درصد بسيار زيادی از قطعات اوليه را در داخل مجموعه شرکت توليد می کند. هدف اصلی اين سرمايه‌گذاری گسترده، افزايش كيفيت محصول، ارتقای توانايی طراحی و كاهش قيمت تمام شده با رويکرد جلب رضايت بيشتر مشتريان است. تفاوت های اصلی شركت نيلپر و ساير رقبا را می توان در قالب موارد زير بيان نمود:
  6. ü     رويکرد نيلپر جهت تامين نياز بازار بهره گيری از تجهيزات مدرن بوده و در تمامی ارکان سازمان رويکرد توليد صنعتی مورد نظر قرار گرفته است.
  7. ü     جلب رضايت مشتريان، افزايش ميزان رضايت مندی آنها با افزايش کيفيت محصول و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب به کليه مصرف کنندگان، همواره يکی از آرمان های شرکت نيلپر بوده است.
  8. ü     افزايش کيفيت و راحتی محصولات فعلی با بهره گيری از نظرات ارزشمند مشتريان و مشاورين زبده به عنوان يکی از فعاليت های اصلی واحد طراحی نيلپر در نظر گرفته شده است.
  9. ü     برقراری سيستم جامع طراحی محصول با رويکردی دانش محور و در نظر گرفتن کليه الزامات مورد نياز کاربران، به برتری چشمگير کيفيت کاربری محصولات نيلپر منجر شده است.
  10. ü     گسترش بازار محصولات از صندلی اداری به بازارهای آموزشی، خانگی، رستورانی و ارائه محصولات در بازار مبل خانگی از ديگر امتيازات اين شرکت است.
  11. ü     و در نهايت استقرار سيستم جامع مديريت استراتژيک و پايبندی به اجرای کامل آن در جهت استمرار نظام جامع مديريت در کليه ارکان سازمان، اين شرکت را ممتاز می کند.

تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت نیلپر محفوظ می باشد.